ویژگی غرفه ایده آل

 

دکوراسیون غرفه های نمایشگاهی

 

یکی از مهمترین عامل ها برای یک غرفه ایده آل، دکوراسیون داخلی غرفه می باشد. دکوراسیون داخلی یا خارجی غرفه باید به گونه ای باشد که متناسب با کارایی آن غرفه باشد، علاوه بر این فرمی زیبا داشته باشد تا برای کارکنان و بازدید کنندگان جذابیت ایجاد کند. در طراحی غرفه چند نکته مهم حائز اهمیت است که با رعایت این نکات میتوانید غرفه خود را به یکی از جذاب ترین غرفه ها تبدیل کنید.

 

اولین نکته که باید مورد توجه قرار دهید، آرایش کالاهای ارائه شده و تمیز و مرتب بودن چینش آن است. در غرفه سازی همیشه سعی میشود از حداکثر فضا استفاده شود تا مکان مناسب و کافی برای چینش دقیق و مرتب کالا ها فراهم شود، اما در برخی موارد غرفه سازی،این امر برای غرفه سازان ناممکن است یا غرفه صرفا جهت اجاره تجهیزات نمایشگاهی ساخته شده است، در این موارد توصیه میشود از حداقل کالاها برای نمایش استفاده شود. شاید برای غرفه سازی نمایشگاهی در تهران این مورد مطلوبی نباشد ولی پیشنهاد میشود برای گرفتن بازخورد بهتر نمایش کالا یا اجاره تجهیزات نمایشگاهی از فیلم و اسلاید استفاده کنید.

استفاده از این روش باعث میشود تا بازدید کننده با تمامی جزیئات محصول شما آشنا شود . قدم بعدی که در غرفه سازی اهمیت زیادی دارد استفاده از رنگ های طبیعت و روشن و یا طرح های جذاب در تهیه بنرهای تبلیغاتی مانند اجاره تجهیزات نمایشگاهی است.

عکس ها یا جدول ها یا نمودارهایی که در اختیار بازدید کنندگان قرار میگیرد باید رنگهایی باشد که اعتماد مشتری را جلب کند و یا آنها را تحت تاثیر قرار دارد.

استفاده از ویترین مناسب برای نمایش کالاها یا کالا ها برای اجاره تجهیزات بسیار مناسب است. البته توجه داشته باشید که استفاده مضاعف از استند یا ویترین باعث شلوغ شدن غرفه خواهد شد. در غرفه سازی همیشه از دیوار ها استفاده مطلوب شده، که این امر موجب صرفه جویی در هزینه می شود.

نکته بعدی که در چیدمان دکوراسیون باید دقت داشته باشید حذف صندلی های اضافه است تا موجب شلوغی غرفه نشود.

پیشنهاد میشود نمای هر بخش با بخش دیگر متفاوت باشد برای ایجاد این کنتراست میتوانید از نکات غرفه آرایی مانند فلاور باکس ها، گلدانهای تزئینی یا طبیعی، چیدمان کالاهای نمایشی و لوازم غرفه استفاده کنید.
امر دیگری که در غرفه سازی نیز لحاظ میشود ایجاد فضای کافی برای کالاهای اضافی، فضا برای نگهداری کارتن ها و بسته بندی های اضافه و استراحت کارکنان و … است.

 

در غرفه سازی امر دیگری که باید در آن دقت کافی داشته باشیم استفاده غرفه در فضای باز و در فصل های سرما و گرما است.

یکی دیگر از اصولی که باید در غرفه سازی به آن توجه کنیم استفاده صحیح از نورپردازی در غرفه هاست.

 

برای استفاده صحیح از عنصر تاثیر گذار نور، نکات زیر را رعایت کنید:

همیشه باید متناسب با کالاهای مورد نظر خود شدت میزان نور را انتخاب کنید. اکثر کالاها در نور زیاد جذابیت زیادی پیدا میکنند، ولی این امر در مورد همه کالاها صدق نمی کند. باید برای این کالاها نور ملایم تری را انتخاب کنید. استفاده از رنگ های باز باعث آرامش محیط خواهد شد. سعی کنید نورها را متمرکز انتخاب کنید و از رنگ هایی استفاده کنید که هارمونی داشته باشند. بهتر است مطلب چه نوع غرفه ای برای شغل شما مناسب است؟ را نیز بخوانید.

 

 

نور پردازی غرفه های نمایشگاهی

برای به نمایش گذاشتن بهتر کالاها استفاده از نور امری بسیار کارآمد است. نور و رنگ از عوامل موثر در جذب بازدید کنندگان اند با نور پردازی ملایم می توان فضایی آرام بوجود آورد و یا با ایجاد کنتراست به وسیله نور، غرفه را از فضای شلـوغ بیـرون متمایز کرد. همواره رنگ ونور تاثیر مستقیمی بر روح و روان دارد. حتی این میزان روی گرما محیط تاثیر خواهد گذاشت. در پردازش نور باید مراقب خیرگی مخاطب نیز بود، طوری که مخاطب بتواند به راحتی کالا یا دستگاه مورد نظر را از زوایای مختلف به طور دقیق مشاهده کند.

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart