معرفی غرفه های برتردنیا

غرفه فروشگاهی Il-MAKIAGE  نیویورک آمریکا

غرفه برتر Il-MAKIAGE متعلق به یک برند ارایشی در نیویورک است.

فضای غرفه مثل راهرو با نورپردازی روشن شده است. غرفه با طراحی متفاوتی که دارد ، باعث می شود که بازدید کننده برای عبور از میان آن مشتاق شود. خلق وطراحی منحصر به فرد این اثر معماری  بی نظیر ، توسط گروه معماری زاها حدید صورت گرفته است.

نورپردازی های این غرفه  سازی بسیار خاص وبه طور متفاوتی اجرا شده است. نمای شیشه ای و بازتاب محیط مجموعه ، به گونه ای باعث شده  فضای مدرن شیشه ای با انعکاس خاص نور ایجاد شود. یک دیزاین مینیمال و ماندگار را در طراحی به کار برده است  که با نمایش محصولات آرایشی و بهداشتی سازگاری ویژه ای دارد. لذت بازدید از بین این فضای هنری بیننده را مجذوب غرفه می نماید.

تیم زاها حدید همان گونه که در سازه های بزرگتر خود از طراحی 360 درجه استفاده می کند، در غرفه سازی فروشگاهی در ابعاد کوچک هم از همین روش استفاده کرده است.

طراح بیشترین تاکید را به ارتباط بین ساختارهای جدید و مدرن و دارای کیفیت بالا داشته است.

 

غرفه سازی آرمان، سعی می کند برای طراحان و کسانی که به این حرفه علاقه دارند، با معرفی کردن آثار معماران مشهور دنیا در حوزه ی غرفه سازی نمایشگاهی، زمینه ساز ایجاد ایده وخلاقیت باشد تا با این مقالات و معرفی کردن آن ها در سایت خود منبعی برای الهام گرفتن این عزیزان باشد ، به همین دلیل به معرفی پروژه های غرفه های طراحی شده در نماشگاه های دنیا می پردازد. باشد که مورد توجه عزیزان قرار بگیرد.

 

طراحی غرفه و غرفه سازی برتر شرکت Osaram در نمایشگاه ساختمان و روشنایی 2018 آلمان- فرانکفورت

قرار دادن و ترکیب کردن ۱۶ شرکت در یک فضای ۱۲ تا ۱۵ متری برای برخی طراحان امری دشوار و تا حدودی ناممکن به نظر می رسد . اما شرکت طراح (Bachmann.Kern & Partner (BKP توانست با عبور از این مسئله‌ی بغرنج  و ناممکن ، یکی از جوایز برترین  غرفه سازی  از نظر طراحی را برای شرکت Osram Opto Semiconductors GmbH به ارمغان بیاورد.

این شرکت آلمانی از سال ۲۰۱۲ در نمایشگاه‌ها برای ارائه مشاوره در حوزه ی مدیریت نور و روشنایی، حضور پیدا می‌کند. با این حال Osram با هدف تأمین چراغ‌های LED برای بیش از ۹۰ تأمین‌کننده‌ی LED بنیان گذاری شده است. به همین دلیل در این نمایشگاه نیاز داشت تا در کنار ۱۶عضو این شبکه برای نمایش عظمت برند خود، حضور داشته باشد.

راه‌حل برای استفاده مفید از فضا، به وجود آوردن مکانی عمومی بود که در جلوی این مکان عمومی ۴ کیوسک وجود داشت. یک بنر در بالای هر کیوسک و چهار صندلی در داخل آن قرار داشت. هر کیوسک به ۴ بخش تقسیم و داخل هر کدام  محفظه‌هایی طراحی شده بود و هرکدام برای نماینده‌ی یک برند بود.

 

درون مکان‌های عمومی هم سه کیوسک اضافی همراه با بنرهای آن قرار داشتند. کیوسک نارنجی چراغ‌های LED را نشان می دادند ، کیوسک سفید اطلاعات عمومی راجع به غرفه و کیوسک Osram هم ساختاری مشابه دو کیوسک دیگر داشت.

طراحان این غرفه با هوشیاری و ایده پردازی درست توانستند تصمیم “جداگانه اما مساوی” که ظاهرا اشتباه به نظر می رسید را به شیوه ی صحیح اجرایی کنند تا یکی از جوایز بهترین غرفه سازی از نظر ساختار و طراحی را در این نمایشگاه دریافت کنند. بهتر است مطلب ویژگی فضای غرفه نمایشگاهی را نیز بخوانید..

در فضای داخلی غرفه ها، هر بازدید کننده می‌توانست مضموني از پردازشگر داده ها كه با طراحي فوق العاده در قسمت های مختلف غرفه قرار گرفته بود را  مشاهده كند تا با محصولات شرکت آشنا شده و ارتباط برقرار کند.

امیدواریم این مقاله منبعی برای الهام گرفتن از معماری و طراحی پروژه های برتر دنیا برای شما عزیزان باشد.

 

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart