غرفه سازی با نئوپان و مزایای آن

غرفه سازی با نئوپان و مزایای آن :

آشنایی با ساختار چوب:

ماده ی تشکیل دهنده ی چوب، سلولز است که از ترکیب 50 درصد اکسیژن، 44 درصد کربن و 6 درصد هیدروژن تشکیل شده است.

انواع چوب به سه دسته تقسیم می شود :

 1-چوب های کاج و سرو که عمل برش آن ها به راحتی صورت می گیرد و در برابر ضربه و فشار از مقاومت خوبی برخوردار نیستند و عمر و دوام پایینی دارند .در تولید کاغذ و تیرهای چوبی از این دسته چوب ها استفاده می گردد.

 2-چوب های سخت و مقاوم مانند : بلوط و زبان گنجشک که از دوام بالایی برخوردار بوده و به دلیل سختی و مقاومتی که دارند به طبع، عمل برش آن ها نیز با دشواری همراه  است. از چوب بلوط برای غرفه سازی با چوب و ساخت پارکت و دکوراسیون استفاده می گردد و چوب درخت زبان گنجشک نیز به عنوان عایق رطوبت در امور قایق سازی کاربرد دارد.

3-چوب اقاقیا و بید که عمر و ماندگاری پایینی دارند اما به علت مقاومت بالا در برابر ضربه و فشار در تولید تیر چوبی و روکش از آن ها استفاده می گردد.

مزیت های غرفه سازی با چوب :

یکی ازمحاسن غرفه سازی با چوب این است که قیمت آن نسبت به سایر متریالی که برای این امر در نظر گرفته می شود پایین تر بوده و از آن به شکل طبیعی نیز می توان در دکوراسیون و وسایل تزئینی استفاده نمود.

از دیگر مزیت های استفاده ازچوب در غرفه سازی، شکل پذیری آسان و مقاومت بالای آن با وجود سبک بودن است. علاوه بر این،عایق صدا و الکتریسیته نیز می باشد و در کنار تمام این ویژگی های بی نظیر، دارای ظاهری زیبا و جذاب است.

معایب چوب

یکی از معایب چوب، نفوذ آب در آن است که به دلیل جذب رطوبت ممکن است تغییر شکل بدهد. همچنین امکان آتش گرفتن و نفوذ حشرات نیز در آن وجود دارد.

غرفه سازی آرمان 59

در غرفه سازی کدام نوع چوب مورد استفاده قرار می گیرد؟

1-نئوپان

2-ام دی اف

3-ترموود

غرفه سازی با نئوپان :

نئوپان از فشرده سازی خرده و تراشه های چوب  و سپس ترکیب با چسب یا رزین و پرس آن در چندین مرحله شیمیایی گرمادهی ساخته می شود که در نهایت به صورت خمیر در آمده که با پرس آن به شکل ورق های نئوپان در می آید. از این ورق ها پس از سرد شدن و کشیدن سمباده می توان برای کاربردهای مختلف استفاده کرد.

غرفه سازی با نئوپان در سال های اخیر با استقبال فراوانی روبه رو شده است که مهمترین علت آن به صرفه بودن و خاصیت شکل پذیری آن است.

از آنجایی که در کشورمان، به طور معمول نمایشگاه طی 3 تا 5 روز برگزار می گردد، لذا غرفه سازی با چوب می تواند بهترین انتخاب برای ساخت فوری غرفه باشد. می توانید مطلب همه چیز درباره غرفه سازی با اسپیس فریم را نیز بخوانید.

مزایا و معایب نئوپان در ساخت غرفه:

ارزان تر و سبک تر از سایر چوب ها بوده و به دلیل تولید به شکل ورق های گسترده، در ساخت سازه های پیچیده گزینه ی مناسبی است.

از معایب آن هم، مقاومت پایین آن در برابر فشار وضربه بوده و به دلیل مواد شیمیایی که در تولید آن به کار برده شده برای محیط زیست مضرمی باشد.

غرفه سازی با ام دی اف

یکی دیگراز محصولات چوب، MDF است که از ترکیب تکه های ریز چوب نرم و سخت با  رزین و موم تشکیل می شود. در غرفه سازی ازهر دو نوع خام و روکش دار آن استفاده می گردد.

غرفه سازی با چوب طبیعی ترمو (ترمووود)

یک انتخاب عالی برای زیبایی بیشتر غرفه، استفاده از این چوب می باشد .بر اثر دما و حرارت بالایی که طی فرایند تولید به آن وارد می شود وطوبت و اسید موجود در بافت آن تبخیر شده که این امر مانع نفوذ حشرات و ایجاد قارچ در آن می گردد.

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart