مراحل ساخت انواع غرفه‌ های نمایشگاهی

بنظر خودتان وقتی از یک نمایشگاه بازدید می کنید چه چیزی است که شما را به یک غرفه جذب خواهد کرد؟ محصولات و فناوری هایی که دارد؟ یا طراحی منحصر به فرد غرفه سازی که آن را با دیگر غرفه ها متمایز می کند؟ تمامی این ایده ها و طراحی ها ساخت خلاقانه آن غرفه نمایشگاهی می باشد. قوانین مختلف و مشابهی برای طراحی و ترکیب عناصر مختلف در غرفه سازی وجود دارد اما چیزی که بسیار مهم است هماهنگی این عناصر با یکدیگر است. در ابتدا شما باید یک هدف مشخص برای شرکت در یک نمایشگاه در نظر بگیرید، ممکن است این هدف برای نشان دادن کسب و کار شما باشد یا راه اندازی و معرفی یک محصول جدید یا برای اهداف شبکه ای، فرقی ندارد کدام هدف شما را برای شرکت در نمایشگاه کشانده است مسئله ای که مهم است طراحی غرفه شما در نمایشگاه می باشد.

طراحی خلاقانه در غرفه سازی

بعد از آنکه هدف شما برای حضور در نمایشگاه برای خود و تیم خودتان مشخص کردید، آن وقت باید ایده های خلاقانه برای طراحی غرفه خود در نمایشگاه ایجاد کنید. طراحان غرفه سازی باید نمای ذهنی بزرگ تری را در نظر داشته باشند؛ بنابراین مرحله طراحی یک مرحله آزمون و خطا می باشد و طراحان باید انعطاف پذیری زیادی داشته باشند تا تغییرات زیادی بتوانند در طراحی غرفه پیاده سازی کنند. توجه داشته باشید که طراحی غرفه شما از مکانی که در نظر گرفته اید تا گرافیک و نورپردازی و چیدمان های آن، همگی روی وضعیت نشان تجاری شما و آینده کسب و کارتان تاثیر می گذارد. مشخص است که در مرحله طراحی محدودیت فضایی که می خواهید در آن جا اقدام کنید را در نظر گرفته اید. برای مثال شما می خواهید  فقط محصولات خود را در آنجا به نمایش بگذارید یا اینکه فقط می خواهید آن جا اتاق جلسه برگزار کنید یا یک انبار و اتاق کارکنان داشته باشید، بنظر شما چه نوع غرفه ای نیاز شما را برطرف می کند؟ شما براساس نوع کسب و کار و بازاریابی نشان تجاری خودتان چه مقدار فضا و تا چه اندازه به ارتباط مشتری نیاز دارد؟ بر طبق این نیازها 3 نوع غرفه وجود دارد:

  1. ردیفی یا خطی: از سه جهت به سمت غرفه های بغل پوشیده می باشد و تنها از یک جهت با مشتری در ارتباط است. تمرکز جلب نظر در این غرفه ها بیشتر در دکوراسیون داخلی آن می باشد.
  • شبه جزیره‌ای یا انتهایی: از هر سه جهت باز می باشد. این یک غرفه محبوبی برای اجرای طرح ها و تبلیغات است. توجه کنید که این غرفه ها هزینه بالاتری نیاز دارند و در اینجا محصولات بیشتری در معرض دید است.
  • جزیره‌ای یا بلوکی: تعداد این غرفه ها در نمایشگاه ها محدود می باشد. از هر چهار جهت رو به مشتری باز است و ورود و خروج مشتری به آسانی صورت می گیرد. فضا به اندازه کافی برای طراحی و پارتیشن بندی بر طبق سلایق مختلف مناسب است، این غرفه ها بسیار محبوب، خاص و ارزشمند می باشند.

ساخت غرفه های نمایشگاهی

۱. ایجاد

غرفه سازی در نمایشگاه یا خود ساخته هستند و یا پیش ساخته:

  • خودساخته یا چوبی: این غرفه ها از ورق های نئوپان یا MDF تولید می شوند اما ممکن است چهارچوب برخی از آن ها آهنی باشد. این نوع از غرفه ها تا حد زیادی قیمت غرفه سازی را پایین می آورد، همچنین بر   پایه سلیقه و خلاقیت غرفه داران ساخته می شود و در رنگ ها و طرح های متنوعی هستند. می توانید از شیشه، پارکت، سرامیک برای کف سازی غرفه خود انتخاب کنید.
  • پیش ساخته: شامل سه نوع غرفه مدولار، ماکسیما و  غرفه اسپیس فریم است. محصول نهایی این غرفه باید تحمل و توانایی فرآیند حمل و نقل و نصب را داشته باشد.

۲. نصب

آخرین مرحله در غرفه سازی نمایشگاه نصب آن است که باید تضمین کند غرفه به درستی ساخته و راه اندازی شود. برای کسب اطالاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

• نصب مدولار

گفته شده که مدولار برای فضای بسته مناسب است اما مدل های مقاوم آن نیز تولید شده که برای فضای بیرونی هم کاربردی است. این مدل ها از پروفیل های آلومنیومی یا قطعاتی مشابه آن ساخته می شود. این مدل ها از پروفیل های آلومنیومی یا قطعاتی مشابه این ساخته می شود. مصالح بعدی که در ساخت مدولار استفاده می شود ام دی اف mm6 استراکچر می باشد که در سبک های مدرن خود با موادهایی مثل نئوپان و پلاستیک تزئین می شوند. این نوع غرفه ها در متراژهای مختلف قابل نصب است. پایه، قید و پنل در ارتفاع های عمومی 240 سانتی متر و اتصال آن ها  به هم به فاصله 1 متر است.

• ماکسیما

ماکسیما یک نوعی از غرفه های مدولار است با این تفاوت که در ابعاد بزرگتری ایجاد می شود. طراح در این نوع از غرفه سازی برای مدل ساخت خود فضای کافی در اختیار دارد و طراحی آن سریع است. در این نوع از سازه ها قید و پنل و رنگ ماکسیما با مدولار متمایز می باشد. تنوع طرح ها به شرکت سازنده مربوط می باشد و پایه پنل های رنگی آن بیشتر از سه متر است.

• اسپیس فریم (space frame)

چه غرفه سازی بیرونی باشد که درونی، تفاوتی ندارد، الگوی همه پروژه ها یکسان است و غرفه ها منظم در کنار هم قرار می گیرند. این نوع سازه ها معمولا از استحکام بیشتری برخوردار است و از فلز با آلیاژهای مختلف ساخته می شود. اسپیس فریم ها ترکیب چند شکل هندسی می باشد که در کنار هم با بست های اسپیس نص می شود. این نوع داربست ها ی فلزی دارای سقف برزنتی یا چادری مقاوم در برابر باد و باران های شدید است.

• پنل‌های آلومینیومی

این پنل ها برای غرفه سازی سبک و قابل حمل مقاوم هستند و قابلیت تطابق با محیط را دارد. دارای قابلیت چندبار استفاده می باشد و همچنین نصب آن بسیار آسان و مقرون به صرفه است.

۳. سازماندهی تدارکات در غرفه ها

باید ترتیبی دهید که تجهیزات لازمی را که برای غرفه در نظر گرفته اید در حین اجاره غرفه نصب و برپا شود. در غرفه نمایشگاهی مدرن می توان با دیواره سبز (Green wall) بنر، قاب های چوبی و.. تزئین کرد. می توان در برخی از غرفه های مدولار از دیوارچه های لایت باکس، پلکسی گلاس یا چاپی برای زیباسازی غرفه ها استفاده کرد. میز و صندلی، دوربین مداربسته، وای فای رایگان و غیره همگی این ها تدارکاتی هستند که می توان به عنوان امکانات جانبی در غرفه سازی در نظر گرفت.

۴. برچیدن غرفه

در این مرحله شرکت سازنده غرفه پس از پایان نمایشگاه تمام غرفه را با همان دقت ساخت اجرا می کند.

۵. ذخیره‌سازی و بازیافت

با پیروی از پروتکل های مناسب مدیریت زباله توسط شهرداری که نمایشگاه در آنجا برگذار شده است، دستور کارهای مربوط به دفع و بازیافت مواد مورد استفاده در غرفه مربوطه توسط شرکت های سازنده صورت می گیرد.

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart