آشنایی با قوانین مهم گرید غرفه سازی

 

می دانیم یکی از فرصت های طلایی برای دیده شدن کسب وکارهای مختلف، غرفه سازی و شرکت در نمایشگاه های گوناگون می باشد. نمایشگاه تهران هم همواره مورد توجه بسیاری از مجموعه ها و شرکت های صنعتی بوده و افراد زیادی، به منظور رشد کسب و کار و جذب مشتری و به دنبال آن فروش بیشتر، مشتاق حضور در آن هستند و برای شرکت در نمایشگاه، برنامه ریزی می کنند. بازاریابی و تبلیغات درست و اصولی، اثر مستقیمی بر جذب مخاطب  و فروش بیشتر دارد، همین امر سبب شده تا افراد زیادی در حوزه های مختلف کسب وکار، به گرید غرفه سازی و شرکت در نمایشگاه روی بیاورند.

البته  برای شرکت هایی که کلیه خدمات غرفه سازی برای حضور در نمایشگاه را ارائه می دهند، حضور افراد بیشتر و برگزاری نمایشگاهی شلوغ تر یک مزیت بزرگ است؛ اما از آنجایی که ممکن است هر شخص حقیقی و یا حقوقی کم تجربه و یا بدون سابقه ای در کسب و کار مربوطه، خواهان حضور در نمایشگاه باشد، این امر می تواند زمینه ساز مشکلات زیادی برای دیگر شرکت کنندگان در نمایشگاه و یا حتی مجموعه هایی که ارائه دهنده خدمات غرفه سازی هستند، به حساب بیاید! از این رو لازم بود که دستورالعمل هایی در این زمینه صادر گردد تا از بروز ضررهای جبران ناپذیر جلوگیری به عمل آید.

غرفه سازی آرمان 71

از دیگر مشکلاتی که به منظور غرفه سازی در نمایشگاه، برای شرکت های ارائه دهنده این خدمات وجود داشت این بود که گاهی اوقات طراحی غرفه، به دست کسانی انجام می شد که  تخصص و یا تجهیزات لازم را برای طراحی غرفه نداشتند؛ همچنین قرارداد هایی که به منظور غرفه سازی برای حضور در نمایشگاه منعقد می شد، توسط شخصی انجام می گردید که مکانی مشخص به عنوان دفتر کار هم نداشت! این عوامل به مرور زمان، موجب سلب اعتماد افراد برای حضور در نمایشگاه و حتی خدشه به جایگاه و اعتبار صنعت غرفه سازی گردید. در نهایت به دلیل شکایت های متعدد از جانب شرکت کنندگان در نمایشگاه، به منظور سر و سامان دادن به قوانین طراحی غرفه و اجرای اصولی نمایشگاه، موضوع گرید و یا درجه بندی غرفه سازی مطرح شد.

گرید غرفه سازی  بر اساس چه فاکتورهایی تعیین می گردد؟

از جمله نکات مهمی که در بحث گرید غرفه سازی به آن پرداخته شده است، بررسی امکانات و شرایط شرکت هایی که در زمینه ساخت و طراحی غرفه، در حال خدمت رسانی هستند می باشد. در واقع بر اساس این قانون، کسانی که ارائه دهنده خدمات غرفه سازی برای حضور در نمایشگاه می باشند، باید دارای شخصیت حقوقی باشند و یا مجوز فعالیت خود را از یکی از سازمان های حقوقی دریافت کرده باشند. بنابراین با تصویب این قانون مهم، دیگر شاهد ساخت غرفه و طراحی آن از جانب افراد حقیقی نخواهیم بود. همچنین غرفه سازی تنها از جانب شرکت های دارای مجوز صورت می گیرد که این امر تاثیر زیادی در نظم بخشی به فضای نمایشگاه و در نهایت کاهش نارضایتی ها خواهد داشت.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که گرید غرفه سازی، بر اساس چه فاکتورهایی تعیین می گردد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شرکت های مختلف غرفه ساز بر اساس نمونه کارهایی که تاکنون ارائه داده اند و سابقه فعالیت هایشان، گرید یا درجه دریافت می کنند. همچنین عوامل دیگری از جمله : متراژ کارگاهی و تعداد افرادی که تحت پوشش بیمه شرکت مورد نظر هستند، در گرید آن ها تاثیر بسزایی خواهد داشت. البته در هنگام اجرایی شدن این دستورالعمل ها، برخی از موارد به طور قطعی و درست انجام نشد و متاسفانه شاهد سخت گیری زیادی در این زمینه نبودیم! بهتر است مطلب تاثیر غرفه سازی در نمایشگاه ، بر روی نمایش برند شما را نیز بخوانید.

در واقع چنانچه تمامی بندهای قوانین گرید غرفه سازی که به آن اشاره کردیم، به درستی و با قطعیت اجرایی می شد، امروز شاهد حضور حرفه ای ترین و قوی ترین شرکت ها، در زمینه  طراحی غرفه در نمایشگاه تهران بودیم؛ اما اجرای این مقررات به صورت سلیقه ای و گزینشی سبب عدم رفع مشکلات و در نهایت برگزاری نمایشگاه با کیفیتی نه چندان عالی، خواهد شد.

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart