روش‌های طراحی غرفه سازی فروشگاهی

غرفه سازی بیشتر برای نمایشگاه ها کاربرد دارد و شرکت ها و ارگان ها برای حضور در نمایشگاه ها نیاز به یک غرفه سازی ایده آل دارند تا به اهداف خود برای شرکت در نمایشگاه برسند. نمایشگاه مکانی خوبی برای شرکت های نوپا است زیرا با حضور در آن می‌توانند خدمات و محصولات خود را مطرح کنند و شرکت خود را به بسیاری از افراد معرفی کنند.

حضور در نمایشگاه ها برای شرکت های شناخته شده و مطرح نیز کاربرد های زیادی دارد زیرا آنها با غرفه سازی می‌توانند به رشد اقتصادی شرکت خود کمک کنند و به کسب و کارشان رونق بیشتری بدهند.

با توجه به دلایل اهمیت حضور در نمایشگاه باید گفت که طراحی داخلی غرفه بسیار مؤثر است. زیرا طراحی غرفه سازی موجب می‌شود که شما به اهداف حضور در نمایشگاه ها برسید. بنابراین سعی کنید در غرفه سازی بسیار دقت کنید و کار به کار بلد بسپارید.

 

هدف از غرفه سازی فروشگاهی چیست؟

طراحی غرفه سازی بر خلاف تصور بعضی از افراد بسیار کار حساس و دقیقی است زیرا غرفه سازی باید با توجه به اهداف شرکت ها برای حضور در نمایشگاه ها طراحی شود. بنابراین غرفه سازی برای هر شرکت متفاوت است.

تصور کنید شما دارای کسب و کار خدماتی هستید و هدفتان برای شرکت در نمایشگاه این است که خدمات خود را به بازدید کنندگان ارائه دهید. علاوه بر بازدیدکنندگان،  شرکت های دیگری که در نمایشگاه حضور دارند اگر خدمات شما به کارشان بیاید از کسب و کار شما استفاده می کنند. بنابراین غرفه سازی شما باید بیانگر خدمات شما باشد تا دیگران به راحتی متوجه خدمات شما شوند.

با این وجود غرفه سازی آرمان در رسیدن به اهداف حضور در نمایشگاه تأثیر مستقیم دارد. شما با انتخاب غرفه ای جذاب که خدمات و محصولاتتان را به زبان ساده بیان می‌کند می‌توانید به راحتی خود را در نمایشگاه مطرح کنید و به اهداف خود برسید.

 

فضای غرفه و بخش‌های آن

طراحی غرفه سازی مانند طراحی هر فضای دیگری قسمت های گوناگونی دارد که باید به آنها توجه شود. مثلاً برای طراحی غرفه فروشگاهی درست مثل یک مجموعه فروشگاهی  فقط در ابعاد کوچکتر باید طراحی شود. مثلاً بخش‌هایی مثل انبار، پشتیبانی، پذیرایی از مهمانان، بخش آموزش و همین طور بخش اطلاعات.

بنابراین اگر غرفه سازی شما فروشگاهی است باید این بخش ها را داشته باشد. نکته‌ای که طراحان در هنگام طراحی غرفه باید در نظر بگیرند و به آن توجه کنند فضای محدود آن است. طراح باید با دقت تمام اندازه‌های مربوط به مسافت فضایی که قرار است در آن غرفه سازی شود را بداند و در طراحی به این مورد توجه کند و متناسب با آن غرفه سازی را طراحی کند.

با این وجود طراحان هیچ فضای پرتی نباید داشته باشند و از تمام فضا ها باید به درستی استفاده کنند.

 

نکات کلی در طراحی غرفه ی نمایشگاهی

نکته ی دیگری که باید برای طراحی غرفه سازی در نظر گرفت این است که فضایی که قرار است در آن غرفه سازی شود باز است یا سربسته. علاوه بر توجه به این نکته طراحان باید بدانند که ماهیت کار شما چه چیزی است و خدمات یا محصولاتی که ارائه می‌دهید به چه صورت است. به طور کل باید برای این کار اصول اولیه غرفه سازی را رعایت کنید.

دانستن این اطلاعات به طراحی غرفه کمک می‌کند. طراحان بایستی این مسئله را طراحی غرفه تأثیر دهند. زیرا بازدیدکننده با دیدن غرفه ی شما باید متوجه خدمات شما شود. مثلاً غرفه ی فروش لوازم آرایشی با غرفه ی فروشگاه اتومبیل کاملاً متفاوت است و بازدید کننده با مشاهده‌ی آن کاملاً متوجه این فرق می‌شود.

بنابراین طراحی غرفه سازی باید کاملاً مشابه با نوع کسب و کار باشد به‌طوری که بازدید کننده با مشاهده ی آن متوجه نوع محصول یا نوع خدامت شود.

انوع طراحی غرفه سازی

  • غرفه های ردیفی یا خطی
  • غرفه های فروشگاهی نبشی
  • غرفه های انتهایی

 

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart