برای غرفه سازی از چه مصالحی استفاده می کنند؟

همانطور که می دانید غرفه های نمایشگاهی انواع مختلفی دارند که برای ساخت هر کدام از آن ها از مصالح مختلفی استفاده می شود. برای ساخت بدنه ی هر غرفه ای به یک سری مصالح مخصوص نیاز است که برای هر نوع غرفه سازی متفاوت است. با خواندن این مطلب علاوه بر اینکه با انواع غرفه های نمایشگاهی آشنا می شوید، مصالح مورد نیاز برای ساخت آن را نیز می شناسید.

 

انواع غرفه ها و مصالح ساخت آن ها

– غرفه‌های از پیش ساخته شده

برای ساخت این غرفه ها از قطعه های آلومینیومی، فولادی و پانل های مختلفی که از قبل ساخته شده اند استفاده می شود. در این روش از طرح های خاص و ویژه ای برای ساخت غرفه استفاده می کنند. امروزه صنعت غرفه سازی رشد زیادی کرده است به همین دلیل قطعه های از پیش ساخته شده روز به روز پیشرفته تر می شوند و امکان طراحی های گوناگون بیشتر می شود همین موضوع باعث شده استفاده از این نوع مصالح رواج زیادی در غرفه سازی پیدا کند.

 

– غرفه‌های استاندارد

در خیلی از نمایشگاه ها غرفه های استانداردی وجود دارد که خیلی از شرکت کنندگان درخواست استفاده از آن ها را می دهند. شرکت کنندگان می توانند این غرفه ها را اجاره کنند و محصولات خود را در نمایشگاه به نمایش درآورند. هزینه های غرفه سازی این مدلی نسبت به غرفه هایی که برای یک سری اهداف ویژه طراحی می شوند بسیار کمتر است.

 

– غرفه‌های ترکیبی و خاص

یکی از بهترین غرفه ها که هم باعث جلب توجه بازدیدکنندگان می شود و هم طراحی و نصب آن آسان است این نوع از غرفه ها می باشند. برای ساخت چنین غرفه ای هم از مصالح سنتی استفاده می شود و هم از مصالح از پیش ساخته شده به همین دلیل به ان غرفه سازی ترکیبی گفته می شود. پیاده سازی غرفه های ترکیبی فقط چند ساعت زمان می برد و به هر شکلی که بخواهید درمی آید. معمولا برای ساخت این غرفه ها از شیشه برای بیشتر کردن جذابیت غرفه استفاده می شود.

 

– غرفه‌های سنتی

با اینکه صنعت غرفه سازی پیشرفت زیادی داشته است اما باز هم از غرفه های سنتی  برای شرکت در نمایشگاه استفده می شود. برای ساخت این غرفه ها از مصالح سنتی مثل نئوپان، چوب و از این دست مواد استفاده می کنند. در چند سال گذشته ساخت این مدل از غرفه ها بسیار رایج بود اما امروزه ببیشتر غرفه ها به صورت ترکیبی می باشند با این حال هنوز هم خیلی از شرکت کنندگان ساخت غرفه ی سنتی را به سایر غرفه سازی ها ترجیح می دهند.

 

– غرفه نمایشگاهی خطی

غرفه ی خطی در نمایشگاه از سه طرف با غرفه های دیگر همجوار است و از یک طرف نیز به راهرو اشراف کامل دارد. این غرفه با سایر غرفه ها تنها یک فرق دارد که آن هم پهنا و عمق می باشد. این غرفه ها را در ابعاد بزرگتر هم می تو ان ساخت اما به شرطی که عمق آن ها نیز زیاد باشد. به این وع غرفه سازی غرفه ردیفی نیز گفته می شود.

 

– غرفه نمایشگاهی نبشي

این نوع از غرفه ها از دو طرف با سایر غرفه ها دیوار مشترک و از دو طرف دیگر به دو راهروی مختلف متصل هستند. معمولا طراحی و تزئین این غرفه ها سخت تر از سایر غرفه هاست اما به این خاطر که از دو سمت مختلف مشاهده می شود در غرفه سازی اهمیت زیادی دارد. به اینگونه غرفه ها دو بر نیز گفته می شود. انواع نمایشگاه ها را بشناسید.

 

– غرفه نمایشگاهی شبه جزیره ای

غرفه های شبه جزیره ای از یک طرف بسته هستند و از سه طرف دیگر قابل مشاهده می باشنمد به همین دلیل طرفداران زیادی در غرفه سازی دارند. نام دیگر این غرفه ها، غرفه پایانی نیز می باشد.

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart